kita mesti mengeluh apabila harga minyak naik.
kita mesti mengeluh apabia harga barang naik.
kita mesti mengeluh apabila gaji tak naik2.
kita mesti mengeluh apabila hutang tak bayar lagi.

pernahkah tak kita terfikir selama hari ini kita hanya jadi defender (pertahanan). setiap kali masalah datang kita hanya bertahan. kenapa? ini lah mentaliti rakyat Malaysia. terutama sekali kaum melayu. hanya tahu mengeluh, marah dan mengamuk akan tetapi tidak pernah memikirkan bagaimana harus menyelesaikan masalah tersebut.

apa kata sekali seumur hidup, kita cuba jadi striker (penyerang). masalah datang jangan hanya bertahan. lama2 kita terus tertekan. hari2 complain. duit tak cukup, nak bayar hutang kereta, credit card, rumah dan macam2 lagi. kita mesti kedepan. masa depan keluarga terletak ditangan kita. so do something.be striker kita harus menyerang balas. menyerang balas dengan menyelesaikan masalah. bagaimana ? kita harus bijak mencari jalan untuk menyelesaikan masalah terutama sekali masalah kewangan. zaman skrg MONEY is EVERYTHING is MONEY~!

Anda pikir lah sendiri bagaimana mahu menyelesaikan masalah itu. di sini pada blog akan datang saya akan berkongsi dengan anda bagaimana mahu generate money dan pada masa yang sama kita mendapat faedah yang berganda. jmpe lagi pada blog yang akan datang. sehingga bertemu.

0 Responses to ".defender atau striker."

Post a Comment

  • .PERKONGSIAN BERSAMA.

    .GOALS.

    .GOALS.
    Honda Jazz

    Beetle Volkswagen

    .money.